درصدی از حامل های انرژی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به شهرداری ها تعلق بگیرد تا قیمت حمل و نقل شهری واقعی شود.

درصدی از حامل های انرژی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به شهرداری ها تعلق بگیرد تا قیمت حمل و نقل شهری واقعی شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد پیشنهاد داد تا درصدی از حامل های انرژی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به شهرداری ها تعلق بگیرد تا قیمت حمل و نقل شهری واقعی شود.

محمد مهدی برادران عصر شنبه در نشست خبری در سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد تاکید کرد: پیشنهاد من به عنوان نماینده معاون برنامه‌ریزی کلانشهرها این است که مبلغی را برای حامل‌های انرژی در بخش حمل و نقل، مشابه یارانه نان برای مردم واریز کنند تا شهروندان بتوانند قیمت حمل و نقل را به قیمت واقعی‌ آن پرداخت کنند.

وی بیان کرد: اصلاح و تدوین قانون جدید مدیریت شهری در وزارت کشور و با محوریت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور، برای اولین بار در حوزه مدیریت شهری اتفاق می افتد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با توجه به اینکه در قانون پنجم توسعه به موضوع درآمد پایدار اشاره شده است، موضوع مالیات بر ارزش افزوده، به عنوان یکی از محورهای درآمدهای پایدار مطرح است که باید درآمدهای خود را از عوارض شهرسازی کاهش داده و به سمت درآمدهای پایدار سوق دهیم.

وی با بیان اینکه سهم شهرداری‌ها در بحث درآمدهایی مبنی بر مالیات بر ارزش افزوده، 3 درصد و سهم دولت 5 درصد است و ادامه داد:هرساله شاهدیم با توجه به پیشنهادات نمایندگان، علاوه بر اینکه درآمدی برای شهرداری ها ایجاد نمی شود، آن راکاهش هم می‌دهند که این نهاد بزرگ را در سطح کلان دچار مشکل می کند.

وضعیت نهاد کتابخانه ها مشخص شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد همچنین به کمک های شهرداری مشهد به نهاد کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: با طرح این موضوع در مجلس به دنبال حل مشکلات کتابخانه های عمومی هستیم و معتقدیم این موضوع باید یا به شهرداری سپرده شود و درغیر این صورت باری بر دوش شهرداری نباشد.

وی تاکید کرد: مدیریت کلان شهرها در سطح کشور مظلوم واقع شده است و شهرداری ها از اعمال نظرها در حوزه کاری خود توسط دولت بی خبرند و ارتباط سیستمی دولت و شهرداری ها برقرار نیست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد در خصوصو حوزه حمل و نقل شهری گفت: قرار بود که بیش از 82 درصد از هزینه خرید هر اتوبوس را دولت تامین کند که این میزان محقق نشده است.

وی پیشنهاد داد تا در صدی از حامل های انرژی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به شهرداری ها تعلق بگیرد تا مردم نیز به شکل عادلانه از آن برخوردار شوند.

براداران همچنین در این خصوص تاکید کرد: پیشنهاد من به عنوان نماینده معاون برنامه‌ریزی کلانشهرها این است که مبلغی را برای حامل‌های انرژی در بخش حمل و نقل، مشابه یارانه نان به مردم واریز کنند تا شهروندان بتوانند قیمت حمل و نقل را به قیمت واقعی‌ آن پرداخت کنند.

بهای بلیت اتوبوس و تاکسی سال آینده افزایش دارد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: سال آینده  بهای بلیت اتوبوس و تاکسی افزایش دارد و براساس مطالعات قیمت تمام شده آن 500 تومان است.

براداران با یادآوری اینکه قرار بود سالانه 200 میلیارد تومان اعتبار به عنوان بودجه زیارت به خراسان رضوی تخصیص یابد که از این میزان تاکنون کمتر از 10 میلیارد تومان به مشهد و 30 میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است ادامه داد: تحقق کامل بودجه زیارت اختیارات ملی را می‌طلبد.

لزوم توجه به معضل فرودگاه مشهد برای شهروندان مشهدی

براداران همچنین در مورد  پروژه انتقال فرودگاه مشهد گفت: این موضوع  معضلی  است که آلودگی زیست محیطی و تحمیل هزینه‌های اضافی را برای ساکنان مشهد دارد..

وی ابراز تاسف کرد از اینکه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که برنامه‌ای در این خصوص ندارد در حالی که  این موضوع به صورت شفاف‌ از طریق استانداری و وزارتخانه باید دنبال شود.

وی در ادامه گفت: در حالی موضوع مهم فرودگاه مشهد نادیده گرفته می شود که وزیر راه و شهرسازی، وعده ایجاد قطار شهری را در مسیر گلبهار را به شهرداری می دهد.

الگوی شهرهای جدید گلبهار و بینالود در محدوده شهرهای اطراف مشهد شکست خورده است

برادران در بخشی از این نشست خبری در خصوص ایجاد شهرک های جدید اطراف شهر مشهد تصریح کرد: الگوی شهرهای جدید گلبهار و بینالود در محدوده شهرهای اطراف مشهد شکست خورده است.

وی همچینین تاکید کرد: این شهرها بر اساس الگوی غربی شهرسازی بوده و در صورتی که ساکنان این شهرها در مشهد سکونت داشته باشند هزینه‌ کمتری برای شهرداری و خود مردم دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: محورهای بودجه شهرداری مشهد در سال آینده، بودجه نقدی، سرمایه‌گذاری و سازمان‌های وابسته است.

وی توضیح داد: این بودجه در مجموع 6300 میلیارد تومان بوده که دو هزار و 500 میلیارد تومان از آن بابت بودجه نقدی و کمک‌های دولتی است و 3489 میلیارد تومان دیگر نیز بودجه حاصل از منابع سرمایه‌گذاری‌ها و جذب اوراق مشارکت و صکوک است و همچنین 601 میلیارد تومان نیز بودجه سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته به شهرداری است.

درباره محمد مهدی برادران

همزمان با تدریس دروس دانشگاهی، مدیریت امور اجتماعی و مشارکت­های مردمی شهرداری را بر عهده گرفتم و تلاش نمودم با رویکرد اجتماعی به شهر، شکاف میان مردم و شهرداری را کاهش دهم...

زندگی نامه >>

 

گالری تصاویر